Helly hansen regntøj dame college

Rejser Til Sydney

Sunday, 04-Oct-20 08:52:16 UTC

Det er også et must at tage en gåtur over den ikoniske Sydney Harbour Bridge. Broen er sammen med Operahuset kendetegnet for Sydney og hører til blandt byens mest karakteristiske bygningsværker. Herfra er der desuden en utrolig smuk udsigt over byen, og hvis man vil have en endnu bedre udsigt kan man ligeledes vælge at gå en tur på toppen af broen – the BridgeClimb. Hvis man ønsker at opleve noget helt spektakulært, kan det især anbefales at være i Sydney nytårsaften da broen danner rammen om byens årlige fyrværkerishow. Strande du burde besøge Sydney har en utrolig smuk kyst og i byen kan man finde massevis af gode strande. Fælles for de fleste strande i Australien og ikke mindst i Sydney er, at de tiltrækker mange surfere, da bølgerne ofte er ret kraftige og dermed perfekte til surfing. Vandtemperaturen ved Sydney's kyst er i den australske sommer – december-marts – omkring 21-24 grader og der er op mod 8 timers sol om dagen. Her er et par strande som især er værd at besøge når man er i byen.

Rejser til sydney

1. Billige rejser til sydney
  2. Dukan kuren: Se hvordan du gør og kom godt i gang | femina.dk
  3. Infrarød sauna slagelse build

Sydney er byen kendt for sit årlige nytårsarrangement ved Sydney Harbour Bridge, da byen er en af de første i verden der indvier det nye år. Det må du ikke gå glip af Operahuset i Sydney er noget man skal besøge, især som dansker, da operahuset er designet af den danske arkitekt Jørn Utzon (det må man gerne være lidt stolt af). Det tog ca. 17 år inden Operahuset stod færdigt i 1973, og i dag er det landets nationale operabygning og et af dansk arkitekturs vigtigste bidrag til verdensarkitekturen. Operahuset ligger i den gamle bydel The Rocks, lige ud til havnen. Det kan varmt anbefales at gå en lille tur og nyde de smukke omgivelser. Man kan snildt bruge en hel dag ved den smukke havn i Sydney – Sydney Harbour – som er fuld af liv og god stemning. På den ene side af havnen har man udsigt til Operahuset og på den anden side har man udsigt til Sydney Harbour Bridge. Det er både værd at tage forbi havnen om dagen men især også om aftenen, hvor man kan se Operahuset lyse op i nattens skær.

Rejser til sydney morning

Ved Palm beach kan man bl. a. gå op til et fyrtårn hvor der er en smuk udsigt over stranden og er man heldig kan man måske se en hval.